مبانی نظری تحقیق و پیشینه پژوهش تدریس و یادگیری با رایانه و روابط کاربر (فصل دوم)

شما هم اکنون فایل با عنوان مبانی نظری تحقیق و پیشینه پژوهش تدریس و یادگیری با رایانه و روابط کاربر (فصل دوم) را مشاهده منی نمایید که پس از مطالعه آن در صورت تمایل می توانید نسبت به دریافت آن اقدام نمایید.
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل
مبانی نظری تحقیق و پیشینه پژوهش تدریس و یادگیری با رایانه و روابط کاربر (فصل دوم)

مبانی-نظری-تحقیق-و-پیشینه-پژوهش-تدریس-و-یادگیری-با-رایانه-و-روابط-کاربر-(فصل-دوم)

دانلود مبانی نظری تحقیق و پیشینه پژوهش مفاهیم و دیدگاه های تدریس و یادگیری با رایانه و روابط کاربر (فصل 2) در 53 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.


مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی


قسمتهایی از مبانی نظری:

تدریس و یادگیری با رایانه
حدود پنجاه سال از ظهور رایانه ها می گذرد. در همین مدت کوتاه، پیشرفتهای زیادی در جهت کامل تر و قدرتمند تر شدن این دستگاه صورت گرفته است به نحوی که در حال حاضر، به یکی از کارآمد ترین ابزار های بشر تبدیل شده است. کمتر زمینه ای از زندگی انسان را می توان یافت که رایانه بدان راه نبرده باشد و از ازخود اثر نیکویی در ساده تر کردن و سریع تر کردن کارها بر جا نگذاشته باشد، ازجمله فرایند یاددهی _یادگیری و فعالیت های جنبی آن نیز از حیطه نفوذ رایانه بر کنار نمانده است، به گونه ای که امروز رایانه به عنوان یکی از رسانه های آموزشی معتبر در موقعیت های آموزشی و غیر رسمی مطرح شده است (فیضی، 1381).  عصر حاضر را سده «رایانه و ارتباطات» نیز نامیده اند، زیرا استفاده از رایانه در کلیه ابعاد زندگی انسان، با کاربردهای متنوع، رونق فراوانی یافته است. یکی از کاربردهای رایانه کاربرد آن در آموزش است. رایانه از نقاط ضعف نیروی انسانی مانند خستگی، فراموشی و سایر عواملی که باعث افت بازده آموزش  می شود، مبراست و با دقت، سرعت و ویژگی های منحصر به فرد خود می تواند، نقش مهمی در فرایند یاددهی و یادگیری ایفا کند، بدین ترتیب رویکردهای گوناگون استفاده و بهره گیری از رایانه ها، ما را به این امر رهنمون می سازد که به طور صحیح از آن در جهت ارتقای سطح امور آموزشی و بازدهی مطلوب تر بهره مند شویم. با کاربرد رایانه در آموزش، برنامه درسی با شرایط و ویژگی های یادگیرنده هماهنگ می شود و مشکل تفاوت های فردی که از دیر باز در تعلیم و تربیت مطرح بوده است، کاهش می یابد ( فاضلیان و سعادتمند، 1383). رایانه به شکلهای مختلف و با روشهای جذاب و فعال، اطلاعاتی را در اختیار یادگیرنده قرار می دهد که وی باید آنها را یاد بگیرد و موقعیت هایی را فراهم می کند تا یادگیرنده با تمرین و تکرار، تبحر لازم را به دست آورد و در مورد مطالب آموزش داده شده پرسشها یا فعالیت هایی را طرح می کند که یادگیرنده باید به آنها پاسخ دهد یا آنها را انجام دهد؛ به عبارت دیگر چگونگی یادگیری یادگیرنده را مورد ارزیابی قرار می دهد (آراسته،1381).
رایانه ها را در حیطه آموزش از دو نظر می توان بررسی کرد: اول از نظر محتوایی که حیطه آموزشی از طریق آنها ارائه می شود که از این دیدگاه می توان به همان محتوای ارائه شده به وسیله نرم افزار های مختلف یا سی دی های آموزشی اشاره کرد، از دیدگاهی دیگر می توان به نوع و کیفیت سخت افزار و میزان کارایی آن در حیطه آموزش اشاره نمود ( احمد وند و ترک زاده، 1381).  امروزه استفاده از رایانه ها نه تنها یک فرصت و امتیاز محسوب می شود، بلکه به عنوان یک نیاز مطرح است. البته این نکته قابل توجه است که رایانه نمی تواند عملا« جایگزین معلم» شود، بلکه به عنوان یک وسیله و رسانه ای مهم و پیشرفته بهبود قابل ملاحظه ای در کیفیت یادگیری ایجاد می کند. بسیاری از نویسندگان بر این باورند که برای تأمین خواسته های جامعه فناورانه کنونی لازم است تغییراتی در ساختار مدرسه های ما صورت گیرد. به عقیده پاپر حضور رایانه این امکان را فراهم می سازد که محیط های یادگیری خارج از مدرسه را به گونه ای تغییر دهیم که دانش آموزان بتوانند دانشی را که در مدرسه با مشقت فراوان و با صرف هزینه های زیاد کسب می کنند، با آموزش سازمان یافته بیاموزند. این مطلب به طور ضمنی حاکی از آن است که در جامعه فردا ، مدرسه کنونی ما جایگاهی نخواهد داشت. (فاضلیان، 1379).


قسمتی از پیشینه پژوهش:
تاوتراپ و نیلسن (1991) در پژوهش خود تحت عنوان' ارزیابی کار امدی استانداردهای رابط کاربر' از 26 دانشجوی رشته کامپیوتر که درس طراحی رابط کاربر را گذرانده و با استانداردهای آن آشنا بودند خواستند تا یک رابط کاربر برای یک شرکت فرضی که دارای 2 صفحه رابط کاربر استاندارد است. طراحی کنند. محققان ضمن مقایسه طرح های نهایی ایجاد شده و مقایسه آن ها با یک سیاهه وارسی حاوی فاکتورهای استاندارد طراحی رابط کاربر، به این نتیجه رسیدند که طرحهای تولید شده تنها 71 درصد از استانداردها پیروی کردند. بنابراین احتمال نادیده گرفتن استانداردهای رابط کاربر توسط طراحان بسیار زیاد است. محققان در پایان برای بهبود کارایی استانداردهای رایط کاربر پیشنهاد هایی نظیر در اختیار داشتن الگوهای رابط کاربر که از استانداردها پیروی کرده اند و ارزیابی رابط کاربرهای فعلی به منظور اطمینان از مطابقت آن ها با استانداردها موجود ارائه می کنند.


فهرست مطالب به شرح زیر میباشد:
تدریس و یادگیری با رایانه
 نرم افزار
نرم افزار آموزشی
مراحل تولید نرم افزارهای آموزشی
علل استفاده از نرم افزارهای آموزشی
رابط کاربر
تعریف رابط کاربر
تاریخچه ی رابط کاربر
طراحی رابط کاربر
انواع رابط کاربر
رابط کاربر گرافیکی
ضرورت رابط کاربر گرافیکی
رایج ترین ابزارها در طراحی رابط کاربر گرافیکی
چه برنامه هایی را بهتر است با رابط کاربر گرافیکی ساخت و چه برنامه هایی را با رابط کاربر غیر گرافیکی؟
اهمیت رابط کاربر
کارکردهای رابط کاربر
ویژگی های رابط کاربر
تعامل رابط کاربر با زبان نرم افزار
صفحه اوّل را چگونه طراحی کنیم؟
شاخص های رابط کاربر
•    قابل درک بودن واژگان برای کاربران
•    همخوانی واژگان با عملکردشان
کاستن از بار حافظه ی کاربر
•    وضوح و قابل فهم بودن طرح صفحه
•    مناسب بودن اندازه ی حروف برای خواندن
اشتباهات رایج در طراحی رابط کاربر
عناصر مطرح در طراحی رابط کاربر
فرایند طراحی واسط کاربر
اصول كلي طراحي رابط كاربر
مدل های طراحی رابط کاربر
مدل های طراحی رابط کاربر
کاربران مبتدی:
کاربران مطلع و دوره ای:
کاربران مطلع و دائمی:
ادراک سیستم (مدل ذهنی کاربر):
طراحی رابط کاربر الکترونیکی
ارزيابي رابط کاربر
پیشینه پژوهش در ایران
پیشینه پژوهش در خارج از ایران
منابع فارسیبرای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل


کلمات کلیدی: دانلود مبانی نظری تحقیق و پیشینه پژوهش مفاهیم و دیدگاه های تدریس و یادگیری با رایانه و روابط کاربر مباني نظري تفاوت بین تدریس و آموزش پرسشنامه سبک تدریس گراشا پيشينه تحقيق سبک های تدریس معلمان پيشينه پژوهش انواع سبک های تدریس فصل دوم پايان نامه