مطالعات و رساله معماري طراحی خانه سینما و پردیس سینمایی

شما هم اکنون فایل با عنوان مطالعات و رساله معماري طراحی خانه سینما و پردیس سینمایی را مشاهده منی نمایید که پس از مطالعه آن در صورت تمایل می توانید نسبت به دریافت آن اقدام نمایید.
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل
مطالعات و رساله معماري طراحی خانه سینما و پردیس سینمایی

مطالعات-و-رساله-معماري-طراحی-خانه-سینما-و-پردیس-سینمایی

دانلود مطالعات و رساله معماري طراحی خانه سینما و پردیس سینمایی
در قالب Word و 148 صفحه و قابل ويرايش و آماده براي ارائه ،دفاع ،چاپ و کنفرانس ميباشد

========================================================
تمامي فايل هاي سيستم، توسط کاربران آن آپلود مي شود. اگر در فايلي تخلفي مشاهده کرديد و يا مالک پروژه اي بوديد که از وجود آن در سايت رضايت نداشتيد با ما تماس بگيريد، در اسرع وقت به گزارش شما رسيدگي مي شود.
neginfile.ir@gmail.com                       info@neginfile.ir
========================================================

تمامي فايلهاي موجود در سايت صرفا براي راهنمايي و کمک به دانشجويان و محققين عزيز مي باشد و هدف ما در سايت نگين فايل کمک به دانشجويان و دانش پژوهان عزيز براي بالا بردن سطح بار علمي آنها مي باشد.


قسمتهايي کوتاه از متن:

چکیده

رساله ای که مشاهده می کنيد حاصل تلاش چندماهة اين جانب ، و تحقيق و پژوهش در سينمای کشور و جهان در اين مدت کوتاه می باشد ، شايد از ادب نويسندگی به دور باشد که در مورد سينمای کشور و جهان رساله ای ، هر چند موجز نوشته شود . و از اتفاقات ريز و درشت اين هنر سخنی به ميان نيايد . در اين چند ماهه که نگارنده مشعول پژوهش در سينمای کشور بود. شايد مهمترين اتفاق شيرينی که در سينمای کشور افتاد نمايش فيلم سينمايی « مارمولک » به کارگردانی کمال تبريزی بود ، که با استقبال بی نظير مردمی روبه رو شد که مدتهاست با سينمای کشور قهر کرده اند . هرچند اين نمايش در مدت کوتاهی توقيف شد اما حتی در همين مدت کوتاه اکران خود توجه دست اندرکاران سينمای کشور را به خود جلب کرد . که نشان داد اگر فيلمی با توجه به نيازهای مردم ساخته شود نه تنها با استقبال مردمی رو به رو می شود بلکه رکود فروش در گيشه های کشور را می شکند .
    اما اتفاق ناخوشايندی که در اين مدت بر سينمای کشور اتفاق افتاد درگذشت « بزرگ ، کودک سينمای ايران » ـ زنده ياد حسين پناهی بود . که در واقع تمام مقدمات ذکر شده توسط نگارنده برای يادآوری نام آن کودک سينمای ايران بود . بهتر ديدم که نظر نزديکان او را در رابطه با اين هنرمند فقيد جويا شوم . که برای اين منظور با يکی از سايتهای فارس زبان با لادن پارسی و بهروز پارسا از منتقدان فيلم و تلويزيِون ايران انجام دادند . که نظر شما را به آن جلب می نمايم .


فهرست مطالب به شرح زیر میباشد:
چکیده   
مقدمه    
فصل اول    
مباني نظري    
1ـ 1 ـ فرهنگ نمايش و نقش آن در ايران     
2ـ 1 ـ شناخت سينما     
سينما چيست ؟    
3 ـ 1 ـ تاريخچة سينمای جهان    
1 ـ3 ـ 1 ـ اختراع سينما    
2 ـ 3 ـ 1 ـ تاريخ سينمای ايران     
3 ـ 3 ـ 1ـ سينمای حال حاضر ايران     
فصل دوم    
رهيافتی نظری بر عناصرسازندة  فيلم و معماری    
1 ـ 2 ـ معماری و سينما    
1ـ 1 ـ 2 ـ معماری در سينما  
2ـ 1 ـ 2 ـ معماری رسا نه ای  « Media Architecture »    
2 ـ 2 ـ سينما و حرکت     
1 ـ 2 ـ 2 ـ معماری تحرک وسکون      
3 ـ 2 ـ سينما و زمان     
4ـ2 ـ فضا و زمان     
1 ـ 4 ـ 2 ـ فضا در معماری و سينمای امروزی    
5 ـ 2 ـ معماری سينما     
5 ـ 2 ـ لوکوربوزيه و فيلم     
فصل سوم    
استانداردها و برنامه فيزيكي    
ضوابط ساخت مجموعه های سينمايی    
1 ـ 3 ـ ملزومات سينما در استاندادرهای آمريکايی    
1 ـ 1 ـ 3 ـ موقعيت سايت    
2 ـ 1 ـ 3 ـ مشخصات سالن سينما    
1 ـ 2 ـ 1 ـ 3 ـ ظرفيت سالن    
2 ـ 2 ـ 1 ـ 3 ـ شکل و اندازة تصوير پردازش شده    
3 ـ 2 ـ 1 ـ 3 ـ پرده ها و تصويرپردازی    
4ـ 2 ـ 1 ـ 3 ـ لنزهای پردازش    
5 ـ 2 ـ 1 ـ 3 ـ پوشش تصوير    
6 ـ 2 ـ 1 ـ 3 ـ شيب کف و صندلی ها    
7 ـ 2 ـ 1 ـ 3 ـ شيب کف سالن نمايش تصوير    
8 ـ 2 ـ 1 ـ 3 ـ فاصله گذاری رديف ها و راهروها    
9 ـ 2 ـ 1 ـ 3 ـ پرده    
10 ـ 2 ـ 1 ـ 3 ـ روشنائي سالن    
11 ـ 2 ـ 1 ـ 3 ـ گيشة بليت    
12 ـ 2 ـ 1 ـ 3 ـ سالن های استراحت و سيرويس ها    
13 ـ 2 ـ 1 ـ 3 ـ اتاق پردازش ( پروژکسيون ) ـ آپارت خانه    
2 ـ 3 ـ برنامه ريزی ، طرح و احداث سينماهای به صرفه در ايران     
1 ـ 2 ـ 3 ـ کليات    
1 ـ 1 ـ 2 ـ 3 ـ انواع سالن (از لحاظ عملکردی )    
سالن سينما ـ تئاتر    
سالن چند منظوره    
2 ـ 2 ـ 3 ـ مشخصات سالن    
1 ـ 2 ـ 2 ـ 3 ـ مشخصات راهروها    
2 ـ 2 ـ 3 ـ 3 ـ نحوة انتظام صندلی ها در سالن    
3 ـ 2 ـ 3 ـ 3 ـ ورودی ها و خروجی های سالن ها    
4 ـ 2 ـ 3 ـ 3 ـ پردة نمايش فيلم    
5 ـ 2 ـ 3 ـ 3 ـ صحنه    
6 ـ 2 ـ 3 ـ 3 ـ ضوابط ديد در سالن    
7 ـ 2 ـ 3 ـ 3 ـ ضوابط شنوائي در سالن ها    
8 ـ 2 ـ 3 ـ 3 ـ آکوستيک تالار و صحنه    
9 ـ 2 ـ 3 ـ 3 ـ شيب ها و حجم سالن    
10 ـ 2 ـ 3 ـ 3 ـ قاعدة کلی    
11 ـ 2 ـ 3 ـ 3 ـ مواد آبسوربر ( جاذب صوت )    
12 ـ 2 ـ 3 ـ 3 ـ انواع مواد آبسوربر    
13 ـ 2 ـ 3 ـ 3 ـ جذب صدا بوسيلة حاضرين در سينما    
14 ـ 2 ـ 3 ـ 3 ـ قاعدة کلی  برای آکوستيک سالن    
3 ـ 3 ـ 3 ـ اتاق جانبی سالن ها    
1 ـ 3 ـ 3 ـ 3 ـ آپارات خانه    
4 ـ 3 ـ 3 ـ هال انتظار    
5 ـ 3 ـ 3 ـ ورودی سينما    
6 ـ 3 ـ 3 ـ گيشة بليت فروشی    
7 ـ 3 ـ 3 ـ سرويسهای بهداشتی    
8 ـ 3 ـ 3 ـ فضاهای اداری    
9 ـ 3 ـ 3 ـ انبار و تاسيسات    
10 ـ 3 ـ 3 ـ بوفه و رستوران    
4 ـ 3 ـ نتايج حاصل از مطالعات ضوابط طراحی    
1 ـ 4 ـ 3 ـ خانة فيلم و سينما    
1 ـ 1ـ 4 ـ 3 ـ سالن نمايش اصلی    
2 ـ 1ـ 4 ـ 3 ـ سالن های نمايش فرعی    
2 ـ 4 ـ 3 ـ بخش جنبی خانة فيلم و سينما ( قسمت امور اداری )    
3 ـ 4 ـ 3 ـ فضاهای ورودی    
4 ـ 4 ـ3 ـ قسمت ويژه ( حراست )