دانلود مطالعات و رساله معماری طراحی پاساژ (مجتمع تجاري)

شما هم اکنون فایل با عنوان دانلود مطالعات و رساله معماری طراحی پاساژ (مجتمع تجاري) را مشاهده منی نمایید که پس از مطالعه آن در صورت تمایل می توانید نسبت به دریافت آن اقدام نمایید.
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل
دانلود مطالعات و رساله معماری طراحی پاساژ (مجتمع تجاري)

دانلود-مطالعات-و-رساله-معماری-طراحی-پاساژ-(مجتمع-تجاري)

دانلود مطالعات و رساله معماری طراحی پاساژ (مجتمع تجاري)
در قالب Word و 180 صفحه و قابل ویرایش و آماده برای ارائه ،دفاع ،چاپ و کنفرانس میباشد

========================================================
تمامی فایل های سیستم، توسط کاربران آن آپلود می شود. اگر در فایلی تخلفی مشاهده کردید و یا مالک پروژه ای بودید که از وجود آن در سایت رضایت نداشتید با ما تماس بگیرید، در اسرع وقت به گزارش شما رسیدگی می شود.
neginfile.ir@gmail.com                       info@neginfile.ir
========================================================

تمامی فایلهای موجود در سایت صرفا برای راهنمایی و کمک به دانشجویان و محققین عزیز می باشد و هدف ما در سايت نگين فايل کمک به دانشجويان و دانش پژوهان عزيز براي بالا بردن سطح بار علمي آنها مي باشد.


قسمتهایی کوتاه از متن:

مقدمه
                                                                                          
در ایران یکی از تفریحات اصلی مردم خرید کردن و چانه زدن و بعد از آن تعریف موفقیتها در امر تخفیف گرفتن برای دوست و آشنا است. معمولا' اگر کسی چیزی خریده باشد از قیمتش می گوید این .... تومان بود اما من آنرا ....تومان خریدم. اما با توجه به گرانی نسبی که در حال حاضر بر بازار اغلب محصولات حاکم است، مردم اغلب به قول فرنگی ها به Window shopping میروند و بدشان هم نمی آید در طی این گردش چیزکی هم میل کنند. به همین دلیل مجتمع های تجاری با استقبال خوب مردم رو به رو شده اند. اما واقعا کدام یک از این مراکز واقعا در تعریف مجتمع تجاری میگنجد؟
خرید و خرید کردن در دنیای مدرن و کهن تفاوت هاي ماهوي دارند. اين تفاوت ها را مي توان در محل هاي خريد مشاهده کرد. در دنياي جديد فروشگاه‌هاي بزرگ  (مجتمع های تجاری )خريد  کردن مدرن را نشان مي دهند. فروشگاه ها بزرگ در قرن 19 تاسیس شده اند. اما تحولات زیادی بعد از ان در آنها رخ داده است. تاسیس این مجتمع ها را در تغییر تعریف خرید کردن نیز می توان مشاهده کرد. اینک تعریف خرید کردن این است که : دیدار از یک فروشگاه برای خرید کالا یا کالاهایی یا دیدن یا پرسیدن ( آزمایش) محتوی آنها.' در حالکیه در خرید کردن سنتی تعریف کردن به این معنی بود: 'دیدار از فروشگاه برای خرید.' روشن است که از این تعریف آزادی در خرید بیرون نمی آید. در حالیکه بر اساس تعریف اول یکی از حقوق مصرف کننده جدید ورود آزادانه به فروشگاه بدون الزام به خرید است.
جامعه شناسان رشد فرهنگ مصرفی را با تاسیس و رشد فروشگاه های بزرگ همزمان می دانند. ریچارد سنت (Richard Sennett) می گوید: 'رشد تولید مسبب اصلی رشد این فروشگاه هاست.'. اما بطور کلی خصوصیات مهم این فروشگاه ها یعنی ورود آزاد بدون الزام به خرید نوعی دموکراتیزه شدن خرید در زندگی اجتماعی به بار آورده است. در چنین فضایی تمام طبقات به یک نحو رفتار می شوند. به عبارت دیگر ارزش اجتماعی پول همه برابر با هم است و تمام فروشنده ها همه را برابر می بینند.

فهرست مطالب به شرح زیر میباشد:
مقدمه    8
فصل اول
1- بازار    10
1-1- نگرشی کوتاه بر کالبد فیزیکی بازار و تجارتخانه های ایرانی    10
2-1- عناصر مختلف بازار    13
1-2-1- راسته    14
2-2-1- رسته    15
3-2-1- دالان    15
5-2-1- خانبار يا كالنبار    15
6-2-1- تيم و تيمچه    16
7-2-1- قيصريه يا قيصرا    16
8-2-1- دكان    16
فصل دوم
1-2- پاساژ    18
1-1-2- پاساژ نمونه ای از یک مکان تجاری    18
2-1-2- تعریف پاساژ    18
3-1-2- پاساژ، نسل دوم بازارچه    19
4-1-2- رقابت موجب شکلگیری پاساژها شد    19
5-1-2- پاساژها در اروپا    20
6-1-2- پاساژهای تهران    21
2-2- مراکز خرید، عنصر مهم تشکیل دهنده فضای شهری    21
1-2-2- رسيدن به بنا    22
1-1-2-2- انواع رسيدن به بنا    22
1-1-1-2-2- از جلو    22
2-1-1-2-2- با زاويه    23
3-1-1-2-2- به طريق مارپيچي    23
2-2-2- رسش به بنا    23
3-2-2- ورودي    24
1-3-2-2- مجتمع تجاري خاوران    31
2-3-2-2- مجتمع تجاري زيست خاور    32
2-3-2-2- بازار قسطنطنيه    33
4-3-2-2- بازار گوهر شاد    35
5-3-2-2- مجتمع تجاري تك    36
6-3-2-2- مجتمع تجاري پروما    38
7-3-2-2- بازار بزرگ بين المللي ( سپاد )    40
8-3-2-2- مجتمع تجاري وصال    42
9-3-2-2- پاساژ پويا    43
10-3-2-2- مجتمع تجاری الماس شرق    46
11-3-2-2- نمونه های خارجی    51
فصل سوم
3- بررسی و تحلیل نمونه های خارجی و داخلی    62
1-3- مجموعه (BERCY2)    62
1-1-3- پانل‌هاي فولادي پوشاننده    64
2-1-3- ساختمان‌هاي پيانو    65
3-1-3- شبكه‌ي سازه‌اي (بتن)    65
2-3- مجتمع زيست‌خاور    75
1-2-3- همجواریها    77
2-2-3- ورودی مجموعه    78
3-2-3- فضاهای ارتباطی طبقه همکف    80
4-2-3- فضاهای ارتباطی طبقه 1-    80
فصل چهارم
4- استاندارد ها و ضوابط مکان های تجاری    86
4-1- تعريف كاربري تجاري    86
2-4- كاربري تجاري    86
1-2-4- تجاري رده محله    86
2-2-4- تجاري رده ناحيه    86
3-2-4- تجاري رده منطقه    86
4-2-4- تجاري رده حوزه    87
5-2-4- تجاري رده  شهر و فراتر    87
3-4- اراضي و مناطق تجاري    87
4-4- ضوابط كلي طراحي ساختمانهاي عمومي    89
1-4-4- وروديها    89
2-4-4- راهرو    89
3-4-4- سطح شيبدار    90
4-4-4- آسانسور    90
5-4- ضوابط دسترسيها    91
1-5-4- كاربري تجاري مختلط مقياس محله    91
2-5-4- كاربريهاي تجاري مختلط مقياس ناحيه و منطقه    91
3-5-4- كاربري تجاري مختلط و مستقل منطقه و شهر    92
6-4- تفكيك اراضي تجاري    92
1-6-4- تفكيك اراضي تجاري مختلط    92
2-6-4- تفكيك اراضي تجاري مستقل    92
3-6-4- بررسي تراكم ساختماني تجاري مختلط در مراكز ناحيه و منطقه    93
7-4- استانداردهاي طراحي مجتمع هاي تجاري    93
1-7-4- ارتفاع طبقات    93