مبانی نظری تحقیق پیشینه تحقیق مفاهیم و ابعاد جامعه پذیری سازمانی (فصل دوم)

شما هم اکنون فایل با عنوان مبانی نظری تحقیق پیشینه تحقیق مفاهیم و ابعاد جامعه پذیری سازمانی (فصل دوم) را مشاهده منی نمایید که پس از مطالعه آن در صورت تمایل می توانید نسبت به دریافت آن اقدام نمایید.
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل
مبانی نظری تحقیق پیشینه تحقیق مفاهیم و ابعاد جامعه پذیری سازمانی (فصل دوم)

مبانی-نظری-تحقیق-پیشینه-تحقیق-مفاهیم-و-ابعاد-جامعه-پذیری-سازمانی-(فصل-دوم)

دانلود مبانی نظری تحقیق پیشینه تحقیق مفاهیم و ابعاد جامعه پذیری سازمانی (فصل دوم) در 37 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی


قسمتهایی از مبانی نظری:


جامعه پذیری سازمانی
جامعه پذیری همگام شدن شخص است  با موازین زندگی اجتماعی خواه یک گروه کوچک، خواه یک جامعه بزرگ،واحد یکدست و ثابت نیست هر گروه دارای اجزایی است که پاره گروه یا خرده گروه نامیده شده اند این اجزا مخصوصا کوچکترین آنها که فرد انسانی باشد ثبات دائم ندارد بلکه همواره تغییر می پذیرد،  از این رو گروه انسانی برای آنکه بتواند سازمان خود را حفط کند و به زندگی خود ادامه دهد ناگزیر آن است که پیوسته افراد جدید را با خود پیوسته همساز گرداند و برای زندگی گروهی آماده گرداند.
همنوایی گروهی نتیجه نهایی این همسازی است. جامعه پذیری کارکنان به معنای همسازی و همنوایی فرد با ارزش ها،هنجارها و نگرش های گروه اجتماعی است یا به مفهوم دیگر اجتماعی شدن فراگردی است که بواسطه آن هر فرد دانش و مهارت اجتماعی لازم برای مشارکت موثر و فعال در زندگی گروهی و اجتماعی را کسب می کند.مجموعه این ارزش ها،هنجار ها و نگرش ها، فرد را قادر می سازد که با گروه و افراد جامعه روابط و کنش متفابل داشته باشد(کریمی،1388).
    كاركنان جديد، ارزشها و منشهاي بيرون سازمان را با خودشان به داخل سازمان مي آورند و  در مقابل، سازمانها  تلاش مي كنند آنها را با ارزشها و منشهاي دروني آشنا و سازگار نمايند. جامعه پذيري سازمانيفرآيندي است كه  طي آن ، كاركنان جديد خود را با ارزشها و رفتارهاي درون سازماني تطبيق مي دهند. در فرآيند  جامعه پذيري ، فرد دانش و اطلاعات و مهارت هاي لازم را  براي ايفاي نقش هاي سازماني بدست مي آورد(شاين ، 1990)؛ فرهنگ سازماني را مي آموزد(وان وانن ، 2000) و ارزشها، توانايي ها، رفتارها و دانش اجتماعي مناسب سازماني را ياد مي گيرد(تائورمينا، 2007).
تائورمینا (2009) معتقد است که:از طریق فرایند جامعه پذیری، افراد با ارزش ها،رفتارها،توانمندی های مورد انتظار و دانش اجتماعی مورد نیاز نقش سازمانی به عنوان عضوی از سازمان آشنا می شوند. تاکید جامعه پذیری سازمانیبر سازگاری فرد با افراد دیگر و فرهنگ سازمان است. جامعه پذیری سازمانی بیانگر شیوه ای است که کارکنان با فرهنگ سازمان تعامل کرده و مطابقت می یابند. ارزش ها و اهداف جامعه پذیری سازمانی شامل توجه قواعد اصولی است که از تمام سازمان حمایت می کند. تازه وارد ها می آیند تا قواعد،هنجارها و اطلاعات شبکه ای را در این فرایند یادگیری بگیرند.البته نباید فراموش کرد که جامعه پذیری سازمانی فقط بحث مهم برای سازماندهی تازه وارد ها نیست بلکه گماردن افراد سازماندهی شده است(تائورمینا، 2009) .
سازمان ها برای آموزش ارزش های سازمانی و هنحار های رفتاری به افراد تازه وارد رویکرد جامعه پذیری را به کار می گیرند، که از طریق آن، افراد جدید با شیوه های عمل آشنا شده آنچه در سازمان مورد انتظار است را فرا گیرند، رفتار های شغلی مناسب را بیاموزند و با هنجار ها و ارزش های گروه خود را وفق دهند(کویسگا و بل، 2004).در جدول 4-3 برخی از تعاریف جامعه پذیری سازمانی به طور منتخب ارائه شده است.

قسمتی از پیشینه تحقیق:
کوپر توماس و اندرسون(2002) در تحقیق با عنوان 'هماهنگی تازه واردین: رابطه بین روش های جامعه پذیری سازمانی، کسب اطلاعات و نگرش' که در میان 181 نفر از کارکنان تازه استخدام شرکت های تولیدی در هلند با استفاده از رویکرد مصاحبه و پرسشنامه با هدف شناسایی نقش روش های جامعه پذیری سازمانی در کسب اطلاعات و افزایش نگرش کارکنان نسبت به سازمان صورت گرفت. نتایج تحقیق نشان داد که روش جامعه پذیری تاییدی در تسهیل فرایند کسب اطلاعات کارکنان تازه وارد نقش مثبتی دارد و روش جامعه پذیری جمعی در افزایش نگرش کارکنان تازه وارد نقش مثبتی دارد.


فهرست مطالب به شرح زیر میباشد:
جامعه پذیری سازمانی
جدول 2-1: تعاریف جامعه پذیری سازمانی
2-1-2اهمیت  و ضرورت جامعه پذیری سازمانی
2-1-3 ابعاد جامعه پذیری سازمانی
خبرگی (مهارت در وظیفه فردی):
افراد(همکاران):
سیاست های سازمان:
زبان:
اهداف و ارزش ها:
تاریخ:
دریافت آموزش:
تفاهم:
حمایت کارکنان:
چشم اندازهای سازمان از آینده:
2-1-4 اهداف جامعه پذیری
آموزش قواعد ونظم:
آموزش مهارت ها:
ایجاد امید و آرزو:
نیل به آرزو ها و یا منع از رسیدن به اهداف:
2-1-5    کارکردهاجامعه پذیری سازمانی
2-1-6 محتوی جامعه پذیری سازمانی
اطلاعات مربوط به نقش:
اطلاعات مربوط به فرهنگ سازمانی:
2-1-7 مراحل جامعه پذیری سازمانی
جامعه پذیری پیش از ورود:
مواجهه:
دگرگونی:
2-1-8 تاکتیک های جامعه پذیری سازمانی
1- روش های جامعه پذیری مرتبط با زمینه(بافت)
1-    روش جامعه پذیری مبتی بر محتوا
2-     روش جامعه پذیری اجتماعی
پژوهش‌هاي مرتبط با موضوع پژوهش
2-4-1-  تحقيقات مشابه در زمينه‌ي جامعه پذیری سازمانی
2-4-1-1- پژوهش‌هاي انجام شده در خارج از كشور
2-4-1-2- پژوهش‌هاي انجام شده در داخل كشور
منابع فارسی
منابع انگلیسی



پشتیبانی: 09392158693 (لطفا فقط عنوان فایل، نام خریدار و مشکل خود را پیامک و یا در تلگرام عنوان بفرمایید تا سوال و مشکل شما به متخصص مربوطه ارجاع شود).

نحوه دانلود : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود فایل خواهید بود و همچنین یک نسخه از “لینک دانلود” نیز برای شما ایمیل می شود.
دانلود فایل

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل


کلمات کلیدی: دانلود مبانی نظری تحقیق پیشینه تحقیق مفاهیم و ابعاد جامعه پذیری سازمانی (فصل دوم) دانلود مباني نظري جامعه پذیری سازمانی چیست مباني نظري جامعه پذیری سازمانی ppt پيشينه تحقيق جامعه پذیری در مدیریت منابع انسانی پيشينه پژوهش تعریف جامعه پذیری سازمانی

مطالب مرتبط

مبانی نظری تحقیق پیشینه تحقیق مفاهیم و ابعاد جامعه پذیری سازمانی (فصل دوم)


طرح توجیهی احداث سالن ورزشي چند منظوره

الكتروليز نمكهاي گداخته در تهيه ليتيم

دانلود پرسشنامه جرأت ورزی یا قاطعیت گمبریل و ریچی 22 سوالی

تحقیق بررسی عوامل مؤثر برای ایجاد انگیزه معلمان نسبت به احراز پست مدیریت مدارس

ادبیات نظری تعاریف و مفاهیم خشونت خانگی علیه زنان (فصل دوم)

ادبیات نظری و پیشینه تحقیق افشا و مفهوم آن در حسابداری ساختار مالکیت و سودآوری و تاثیر آن بر افشاء

ادبیات نظری و پیشینه تجربی پژوهش نظریه های ازدواج (فصل 2 پایان نامه)

مطالعات و رساله معماري طراحي هنرستان موسیقی

ادبیات تحقیق و پیشینه پژوهش هموار سازی سود (فصل 2)

ادبیات نظری و پیشینه تحقیق کمال گرایی (فصل دوم پایان نامه)