ادبیات نظری و پیشینه تحقیق عملکرد سازمانی (فصل دوم)

شما هم اکنون فایل با عنوان ادبیات نظری و پیشینه تحقیق عملکرد سازمانی (فصل دوم) را مشاهده منی نمایید که پس از مطالعه آن در صورت تمایل می توانید نسبت به دریافت آن اقدام نمایید.
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل
ادبیات نظری و پیشینه تحقیق عملکرد سازمانی (فصل دوم)

ادبیات-نظری-و-پیشینه-تحقیق-عملکرد-سازمانی-(فصل-دوم)

دانلود ادبیات نظری و پیشینه تحقیق عملکرد سازمانی (فصل دوم) در 42 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.


مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی


قسمتهایی از مبانی نظری:

تشريح مفهوم عملكرد
در ضرورت وتشريح مفهوم عملكرد هولتون و بیتز  (1995) خاطر نشان ساخته اند که مفهوم عملکرد داراي ساختار چند بعدی است که ارزیابی آن، بسته به انواع عوامل، متفاوت است. آنها همچنین به اهمیت این موضوع که هدف ارزیابی، نتایج عملکرد است یا رفتار اشاره می نمایند. در مورد این که  عملکرد چیست، نگرش های متفاوتی وجود دارد. می توان عملکرد را فقط سابقه نتایج حاصله تلقی کرد. از نظر فردی، عملکرد، معادل سابقه موفقیت های یک فرد است. تعاريف متفاوتي از عملكرد شده است كه عبارتند از:
-کین  (1996) معتقد است عملکرد، چیزی است که فرد به جا می گذارد و جدای از هدف است.
- برنادین  و همکارانش(1995) معتقدند که عملکرد باید به عنوان نتایج کار تعریف شود، چون نتایج قوی ترین رابطه را با اهداف استراتژیک سازمان، رضایت مشتری و نقش های اقتصادی، دارد.
- فرهنگ لغت انگلیسی آکسفورد عملکرد را معادل انجام، اجرا، تکمیل، انجام کار سفارش یا تعهد شده مي‎داند.
-کمپ بل  معتقد است که عملکرد، رفتار است و باید از نتایج متمایز شود، زیرا عوامل سیستمی می توانند نتایج را منحرف کنند.
در صورتی که عملکرد به گونه ای تعریف شود که هم رفتار و هم نتایج را در بر گیرد، دیدگاه جامع تری حاصل می گردد.
تعریف بروم براچ   (1988) این ویژگی را دارد:
عملکرد هم به معنای رفتارها و هم به معنای نتایج است. رفتارها از فرد اجرا کننده ناشی می شوند و عملکرد را از یک مفهوم انتزاعی به عمل تبدیل می کنند. رفتارها فقط ابزارهایی برای نتایج نیستند، بلکه به نوبه ی خود نتیجه به حساب می آیند.این تعریف از عملکرد، منجر به این نتیجه گیری می شود که هنگام مدیریت عملکرد گروه ها و افراد، هم ورودی ها ( رفتار ) و هم خروجی ها ( نتایج ) باید در نظر گرفته شوند. هارتل این مدل را مدل ترکیبی مدیریت عملکرد می نامد. این مدل سطوح توانایی یا شایستگی و موفقیت ها را همانند هدف گذاری و بازبینی اهداف، پوشش می دهد (آرمسترانگ، 1385).

 تعریف عملکرد سازمانی
عملکرد در لغت یعنی حالت یا کیفیت کارکرد . بنابراین، عملکرد سازمانی یک سازه ی کلی است که بر چگونگی انجام عملیات سازمانی اشاره دارد(رهنورد، 1387).سازمانها برای حفظ حیات خود، و پیشرفت در دنیای رقابتی امروز به بهبود مستمر عملکرد نیاز دارند (بزاز جزایری، 1387) . عملکرد به چگونگی انجام وظایف، فعالیتها و نتایج حاصله از آنها اطلاق میشود. (عالم تبریز و همکاران، 1388).  عملکرد سازمانی از دهه‎های گذشته مورد علاقه هم محققین دانشگاهی وهم مدیران بخش های اجرایی بوده است چرا که نتیجه نهایی استفاده از منابع ملموس وناملموس درسازمان ها است هر چند که منابع ناملموس برای سازمان ها اهمیت بیشتری دارد ( etal. ,2013 & Al-Dhaafri). به اعتقاد شرمرهورن و همکارانش  (2002) عملکرد به کیفیت و مقدار موفقیتهای کار فردی یا  گروهی اشاره دارد  Ho,2008)). آرمسترانگ  (2006) عملکرد را یک استراتژی می داند که مبتنی بر تجزیه و تحلیل عوامل اساسی موفقیت و سطوح عملکرد حاصله بر پایه آن عوامل است (بزاز جزایری، 1387). معروف ترین تعریف عملکرد توسط نیلی  و همکاران(2003) ارایه شده است: « فرایند تبیین کیفیت اثربخشی و کارایی اقدامات گذشته» (رهنورد، 1387). مطابق این تعریف، عملکرد به دو جزء تقسیم شود: 1) کارایی که توصیف کننده ی چگونگی استفاده سازمان از منابع در تولید خدمات یا محصولات است، یعنی رابطه بین ترکیب واقعی و مطلوب دروندادها برای تولید بروندادهای معین؛ و 2) اثربخشی که توصیف کننده ی درجه ی نیل به اهداف سازمانی است. این اهداف معمولاً در قالب مناسبت  (درجه ی انطباق بروندادها با نیازهای مشتریان )، در دسترس بودن  (جنبه هایی نظیر فراوانی، ارائه در میان گروه های اولویت دار، و فاصله‎ی فیزیکی)، و کیفیت (درجه ی تحقق استانداردهای مورد نیاز ) تبیین می شوند. مولین (2002) در تعریف خود از سنجش عملکرد بر چگونگی مدیریت و ارزش آفرینی به شرح زیرتأکید دارد: «ارزشیابی چگونگی مدیریت سازمان ها و ارزش آفرینی آن ها برای مشتریان و دیگر ذینفعان»  Moullin,2002)). همان طور که پرت  (2005) تأکید می کند، تعریف مولین از غنای بیشتری برخوردار است. زیرا واژه ی ارزشیابی هم کیفیت وهم کمیت را پوشش می دهد. در ضمن همان طور که خود نیلی (2005) نیز اشاره می کند، ارزش آفرینی برای ذینفعان درموفقیت سازمانی نقش کلیدی دارد. بی شک، مدیران نیاز دارند بدانند ذینفعان کلیدی سازمان آن ها را چگونه ادراک میکنند، و تصریح این امر در تعریف عملکرد، سازمان ها را به سنجش ادارک ذینفعان ترغیب می‎کند (Neely, 2005).

قسمتی از پیشینه تحقیق:
1-اسماعیل زاده و افجه در سال 1388 در تحقیقی تحت عنوان ' بررسی رابطه بین مدیریت استراتژیک منابع انسانی وعملکرد شرکتها ' نشان داد که از نظر عملکرد، روش استراتژیک در مدیریت منابع انسانی نسبت به روش سنتی برتری دارد.با توجه به نتایج بدست آمده از آزمونهای فرعی واصلی می توان چنین نتیجه گیری کردکه شرکتهایی که فعالیت مديريت استراتژيك منابع انسانيSHRM)  ) را با توجه به نگرش برتردنبال می‌کنند نسبت به شرکتهایی که این فعالیت را انجام نمی‌دهند (شرکتهای سنتی يا THRM ) عملكرد بهتري دارند یااستفاده از اقدامات واصول مدیریت استراتژیک منابع انسانی موجب بهبود عملکرد شرکتها می گردد (اسماعیل زاده و افجه، 1388).


فهرست مطالب به شرح زیر میباشد:
عملکرد سازمانی
تشريح مفهوم عملكرد
2-2-2) تعریف عملکرد سازمانی
2-2-3) سنجش عملکرد سازمانی
2-2-4) رویکردهای سنجش عملکرد
2-2-5) معیارهایی برای سنجش عملکرد
2-2-6) عملکرد شرکت ها از دیدگاه های مختلف
2-2-6-1) عملکرد شرکت از دیدگاه بازار مشتری
معیارهای مالی
معیارهای غیرمالی
2-2-6-2) عملکرد شرکت از دیدگاه بازارهای عوامل
2-2-6-3) عملکرد شرکت از دیدگاه بازارهای مالی
2-2-7) مفهوم ارزیابی عملکرد سازمانی
2-2-8) ضرورت ارزیابی عملکرد
2-2-9) مزایایی ارزیابی عملکرد
2-2-10) ویژگی های یک سیستم مطلوب اندازه گیری عملکرد
2-2-11) اهداف ارزیابی عملکرد سازمانی
2-2-12) سطوح ارزیابی عملکرد سازمانی
2-2-13) مدل های ارزیابی عملکرد
الف) سيستم اندازه گيري عملکرد  AMBITE
ب ) فرايند الگو سازي
ج)الگوی کارت امتیازی متوازن  (BSC)
الف) مالی
ب) مشتری
ج) فرایندهای داخلی (توسعه اهداف و معیارها مرتبط با متغیرهای اصلی عملکرد فرآیند داخلی)
د) یادگیری و رشد (توسعه اهداف و معیارهای مرتبط با متغیرهای اصلی یادگیری و رشد)
د)مدل الگو بالدریج  (MB)
ر) مدل اروپایی مدیریت کیفیت  (EFQM)
2-2-14) دیدگاه های سنتی و نوین در ارزیابی عملکرد
2-2-15) مدیریت عملکرد
2-2-16) مدیریت عملکرد در سطح سازمانی
پیشینه تحقیق
2-3-1) تحقیقات داخلی
2-3-2) تحقیقات خارجی
منابع و ماخذ
دانلود فایل

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل


کلمات کلیدی: دانلود ادبیات نظری و پیشینه تحقیق عملکرد سازمانی (فصل دوم) مباني نظري تعریف مفهومی عملکرد سازمانی پایان نامه عملکرد سازمانی پيشينه تحقيق بررسی تاثیر فرهنگ سازمانی بر عملکرد کارکنان پيشينه پژوهش ابعاد عملکرد سازمانی فصل دوم پايان نامه ارشد عملکرد

مطالب مرتبط

ادبیات نظری و پیشینه تحقیق عملکرد سازمانی (فصل دوم)


عوامل موثر در بازگشت معتادان به اعتياد بعد از ترك مصرف مواد.

پیشینه و مبانی نظری تحقیق(نابرابریهای اجتماعی)

طرح توجیهی و کارآفرینی پرورش ،تولید،تکثیر و نگهداری ماهی و آبزیان دریایی

ادبیات نظری و پیشینه تحقیق کانون کنترل سلامت (فصل دوم پایان نامه)

دانلود پرسشنامه ارزیابی انطباق پذیری و همبستگی خانواده

طرح توجیهی و کارآفرینی بسته بندی میوه با ظرفیت 2200 تن در سال

تحقیق بررسی تدوین استراتژی های بازرگانی با استفاده از رویکرد تلفیقی رگرسیون چندگانه، SWOT، QFD

مبانی نظری و پیشینه پژوهش رهبری خدمتگزار (فصل دوم)

ادبیات نظری و سوابق تحقیق تعاریف و مفاهیم تعامل والدین و فرزند (فصل دوم)

آموزش مفاهيم MOdbus ETHRW